« مراحل صدور پروانه ساختمانی »
1 ـ ارائه مدارک توسط متقاضی به شهرداری شامل :
درخواست کتبی برابر فرم مربوطه منظم به تصاویر شناسنامه ـ کارت ملی و سند مالکیت یا قولنامه.
2 ـ ارجاع درخواست توسط شهردار به واحد شهرسازی.
3 ـ بررسی درخواست و مدارک ارائه شده توسط واحد شهرسازی و اقدام بشرح ذیل :
ـ بازدید از ملک بهمراه متقاضی
ـ تطبیق درخواست با طرح (هادی ـ جامع) جهت رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی.
4 ـ ابلاغ ضوابط تهیه نقشه به متقاضی توسط واحد شهرسازی و معرفی به دفتر نمایندگی نظام مهندسی.
5 ـ تهیه و ارائه نقشه مورد تأیید دفتر نمایندگی نظام مهندسی به واحد شهرسازی.
6 ـ بررسی نقشهها و انجام استعلام از تأمین اجتماعی جهت بیمه نمودن کارگران ساختمانی و سایر مراجع ذیربط.
7 ـ دریافت و ارائه پاسخ استعلامات.
8 ـ پرداخت عوارض محاسبه شده توسط واحد درآمد با مراجعه به بانک یا پرداخت با دستگاه کارت خوان توسط متقاضی.
9 ـ صدور مجوز ساختمانی و ابلاغ به متقاضی.
« مراحل صدور گواهی عدم خلاف »
1 ـ ارائه مدارک به شهرداری توسط متقاضی شامل :
ـ درخواست برابر فرم.
ـ گزارش عملیات ساختمانی مهندس ناظر.
2 ـ ارجاع درخواست توسط شهردار به واحد شهرسازی.
3 ـ بازدید و بررسی درخواست و تطبیق بنای احداثی با مفاد پروانه صادره توسط شهرسازی.
4 ـ اقدام بشرح زیر :
الف) بنای احداثی مطابق با مفاد پروانه باشد :
ـ تسویه حساب کامل بدهی پرونده توسط متقاضی.
ـ صدور گواهی عدم خلاف با پایان کار.
ب) بنای احداثی مغایر با مفاد پروانه باشد :
ـ طرح پرونده به کمیسیون ماده صد شهرداری.
ـ پرداخت جرائم و عوارضات متعلقه و تسویه حساب کامل بدهی پرونده توسط متقاضی.
ـ صدور گواهی عدم خلاف با پایان کار.
5 ـ ارائه فرم نصب صندوق از اداره پست و نصب آن بر روی درب منزل الزامی است.